Grote trends in online marketing

De sociale netwerken

De sociale netwerken blijven maar groeien en groeien, waardoor er sociale en online communities zijn ontstaan. Deze netwerken bestaan rond een groep mensen die dezelfde interesses delen en die op elkaar lijken. in dit soort groepen worden nieuwe leden met open armen ontvangen en bestaat er een fijne relaxte stemming. Maar inactieve en niet enthousiaste leden kunnen ook verwijderd worden. Deze unieke netwerken van mensen zijn gericht op verschillende soorten producten, merken of mensen. Een relatief klein netwerk rond een bepaalde interesse, functie, discipline of beroep blijft groeien en bloeien.

Big data-opties

Big data-mogelijkheden krijgen steeds ook steeds meer aandacht. Dit is zeker een belangrijke ontwikkeling om te volgen als je een bedrijf hebt die nog op zoek is naar een nieuwe manier voor online marketing. Ook is het handig meer aandacht te geven aan Zoekmachine optimalisatie of is het verstandig meer te focussen op de levenscyclus van jouw klant. Deze nieuwe vormen van media maken veel meer vormen en variaties aan businessmodellen mogelijk. In het geval van een online winkel ligt de focus bijvoorbeeld op de levenscyclus van de klant. Verhoog de klantwaarde door een positieve en blijvende klantervaring te creëren. Dit kan worden bereikt door gebruiksvriendelijkheid te verhogen, meer transparante logistiek, apps en goed bereikbare klantenservice en persoonlijk advies

Een nieuw uitdaging

In deze alinea zal ik meer praten over wat de veranderingen teweeg hebben gebracht. Onder andere op het gebied van Zoekmachine optimalisatie. Al met al is dit een grote uitdaging voor het management, voor de marketing professionals, de verkoop- en serviceorganisaties en ook voor de productie- en fulfilment professionals. Online marketing wordt steeds vaker geassocieerd met online ondernemen en de digitale veranderingen zorgen ervoor dat meer taken gedirigeerd kunnen worden en dat kan de organisatie van jouw bedrijf wat ontlasten. digitale transformatie omspant de hele organisatie. Dit is de convergerende trend van alle bovenstaande ontwikkelingen. Het creëert verschillende bedrijfsmodellen en verschillende soorten organisaties.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *